Nieuw LSVb-bestuur zonder Utrechtse namen

Studentenbond LSVb heeft een nieuw bestuur. UvA-student Sander Breur (25) neemt in juni het stokje over van waarnemend voorzitter Jasmijn Koets. Zij werd voorzitter toen Gerard Oosterwijk eind maart opstapte vanwege meningsverschillen binnen het bestuur.

De nieuwe eerste man volgt de masteropleiding ‘particle and astroparticle physics’ aan de Universiteit van Amsterdam. Hij zat in de studentenraad voor de partij UvASociaal en was twee jaar voorzitter van de student-adviescommissie van de VSNU. De laatste maanden was hij actief binnen Comité SOS, dat zich verzet tegen bezuinigingen in het hoger onderwijs en het afschaffen van de basisbeurs.

De Nijmeegse studenten politicologie Maaike Verhoek (23) en Matthijs Witkam (27) worden vice-voorzitter en penningmeester. Toekomstig secretaris Kitty Egelman (21) en algemeen bestuurslid Rob Keetlaer (26) volgen allebei een opleiding aan de hogeschool Inholland in Diemen. Egelman studeert vrijetijdsmanagement, Keetlaer communicatie.

Hoger Onderwijs Persbureau

Tags: lsvb