OCW helpt bij scriptie

Het Ministerie van OCW werpt zich op als tipgever voor studenten. Vandaag in de categorie ‘vraag en antwoord’: waar vind ik informatie voor een werkstuk, scriptie of afstudeeropdracht?

“U vindt informatie voor studieopdrachten, (profiel)werkstukken, onderzoeken, scripties en (afstudeer)projecten bij (openbare) bibliotheken en op verschillende websites”, meldt het ministerie.

Voor de zekerheid wijst OCW ook op de website www.rijksoverheid.nl, want daar staat “mogelijk inhoudelijke informatie die u kunt gebruiken voor uw opdracht”. Dat is trouwens ook de website waar deze vraag op wordt beantwoord, dus die hebben de scholieren en studenten al gevonden, als ze dit antwoord lezen.

Behalve op de openbare bibliotheken wijst het ministerie nog op “de bibliotheek van uw opleiding of een wetenschappelijke bibliotheek”. En: “Ook de websites van universiteiten en hogescholen bieden informatie.”

Twee tips zijn wellicht iets minder bekend: enkele ministeries – maar welke dan? – bieden toegang tot de informatie van hun eigen bibliotheek. “Tot slot” wijst het ministerie van OCW op de website van Kennisnet, waar bezoekers overigens lezen dat ze nog vier dagen hebben om een petitie te tekenen tegen de bezuinigingen van OCW op ‘passend onderwijs’.

Enthousiastelingen kunnen al deze informatie van OCW delen op Twitter, Hyves, Facebook of LinkedIn.

Hoger onderwijs persbureau