Oma (83) ziet buluitreiking via Skype, #hip

Als je dan eindelijk die felbegeerde mastertitel Psychologie hebt behaald, wil je natuurlijk dat je grootmoeder bij de buluitreiking aanwezig is. De oma van Karlijn Poortvliet kon afgelopen woensdag voor het afstuderen van haar kleindochter niet naar het Academiegebouw komen, maar was er toch bij. Thuis, achter de computer.

Dat is moderne technologie. Afgelopen woensdag wordt vanuit het Academiegebouw getwitterd dat een studente tijdens haar afstudeerceremonie een skypeverbinding met haar oma op een laptop had openstaan. ‘#Hip’, is het oordeel in de tweet.

Via de mail reageert studente Karlijn Poortvliet dezelfde avond nog op vragen van DUB.”Mijn oma kon helaas niet mee naar mijn diploma-uitreiking vanwege gezondheidsproblemen”, legt ze uit. “Mijn zus stelde toen voor haar laptop mee te nemen, zodat zij het via Skype kon volgen. Heel stoer van haar dat ze dat ook gewoon doet. Zo was mijn oma van 83 toch bij mijn diploma-uitreiking !!”

Helaas was de geluidskwaliteit van de verbinding onvoldoende om het afstudeerpraatje goed te volgen. Toch kreeg oma de tekst dezelfde dag nog onder ogen. Karlijn: “Ik heb de toespraak, die ik op papier meekreeg, ingescand en gemaild en nu is ze helemaal op de hoogte. Heel leuk om te zien wat de huidige technologie kan betekenen voor oude mensen. Ze heeft ervan genoten, zei ze.”

XB

Tags: skype | afstuderen