Oud HU-student wint ondernemerswedstrijd met perforatiekunst

Oud hogeschoolstudent Bart Veldhuizen is zaterdag met zijn bedrijf Spot-Art winnaar geworden van de ondernemingsplanwedstrijd tijdens de druk bezochte startersdag van de Kamer van Koophandel in het Educatorium. Doel van de wedstrijd was het stimuleren van ondernemerschap binnen het onderwijs.

Uit de voorselectie waren drie jonge ondernemers gekozen die hun plannen in een korte pitch presenteerden. De jury koos uiteindelijk voor de presentatie van Bart Veldhuizen. In zijn op 1 september van dit jaar opgerichte bedrijf Spot-Art maakt Veldhuizen gebruik van speciaal voor dit doel geschreven software om digitale foto's om te zetten in kunstwerken van geperforeerd roestvrij staal.

Een Spot-Art paneel bevat ongeveer achtduizend ponsgaten van zes verschillende gatgroottes. Als klanten dat willen kan LED-verlichting worden aangebracht, die met benhulp van afstandsbediening kan worden bediend. Veldhuizen (23) won met  zijn jonge onderneming een prijs van 1000 euro en een aantal uren coaching.

EH