Politieke kopstukken bij Utrechts onderwijsdebat

Alexander Pechtold, Marja van Bijsterveldt en Mariëtte Hamer kruisen op dinsdag 25 mei de politieke degens in het Academiegebouw. De Utrechtse universiteitshoogleraar Paul Schnabel is debatleider tijdens dit Hoger Onderwijs Verkiezingsdebat. Wie het debat wil bijwonen kan zich vanaf vandaag inschrijven.

Het Utrechtse debat is een initiatief van Studium Generale samen met VSNU, HBO-raad, LSVb, ISO en de Hogeschool Utrecht. Drie thema’s staan centraal tijdens het debat: de noodzaak van investeringen in het hoger onderwijs, de internationale positie van de Nederlandse kenniseconomie en de consequenties van het recente advies van de commissie Veerman voor de toekomst van het hogeronderwijsstelsel.

XB

Inschrijven kan hier