Projectie protest op Domtoren

Als ludieke reactie op de laserstralen die deze week boven de Utrechtse binnenstad de universitaire lustrumviering aankondigen, hebben studenten van het Studenten Actie Comité Utrecht (SACU) donderdagnacht een eigen boodschap op de Domtoren geprojecteerd.

“Reclaim your Education”, stond er op een buitenwand van de toren te lezen. In een persbericht stelt SACU: “Het College van Bestuur projecteert hun onderwijsvisie al jaren op studenten, met deze actie willen we uitbeelden dat studenten hun onderwijs terug moeten claimen.”

De studenten zeggen met deze actie het ondemocratische afbraakbeleid dat onderwijs-bestuurders de laatste jaren voeren aan de kaak te wilen stellen. Zij verwijzen daarbij ondermeer naar het afschaffen van het Ublad.

Naast de kritiek op het universiteitsbestuur willen de studenten ook aandacht vragen voor het studentenprotest tegen de voorgenomen bezuinigingen in het onderwijs vrijdag in Den Haag.

Tags: protest