Radboud huurt fetisj-model voor reclamefilmpjes
Geen goed idee, die nieuwe promotiefilmpjes voor de Radboud Universiteit met een voormalige playmate erin. Die filmpjes moeten “met stille trom vertrekken”, vindt collegevoorzitter Roelof de Wijkerslooth.
“De filmpjes zijn niet goed”, zegt Judith Rotink, voorzitter van de Nijmeegse studentenraad. “Ze zijn gênant en belachelijk. Ze zijn hooguit grappig zoals Oh Oh Chersograppig is. Het is een vorm van leedvermaak.”
Het eerste filmpje gaat over mannen die niet meer helder kunnen nadenken als ze met een mooie vrouw praten. In een ‘experiment’ probeert een jongen rekensommen te maken in de nabijheid van hoofdrolspeelster Ancilla Tilia. Hij kan geen woord meer uitbrengen, laat staan een som maken.
Een lid van de ondernemingsraad vindt de drie filmpjes seksistisch en denigrerend, schrijft Voxlog. Zij liet ze zien aan De Wijkerslooth. Die kon er ook niet om lachen en noemde de filmpjes “verschrikkelijk”.
Ancilla Tilia heeft in de Playboy gestaan en noemt zichzelf de Dutch Doll. Ze poseert veelal in latex. Scholieren mogen haar website niet bezoeken, want die is alleen voor volwassenen bedoeld. Ze is verkozen tot meest sexy vegetariër van 2008.
Voorlopig staan de filmpjes nog hier.
Hoger Onderwijs Persbureau