Schaatspret in De Uithof

Het was nog niet beredruk om 14 uur vanmiddag op de tijdelijke ijsbaan op het bouwterrein van het Transferium, maar dat was voor deze schaatsers misschien wel zo lekker. Medewerkers en studenten bonden de schaatsen onder om op de sneeuwvrij gemaakte baan vlakbij sportcentrum Olympos pootje over te oefenen. De ijsbaan, waar de studentenschaatsverenigingen Softijs en Buccaneers workshops in hardrijden en ijshockeyen verzorgen, is tot acht uur vanavond open. De foto’s zijn gemaakt door Hans van Leeuwen die zijn lunchpauze gebruikte om het ijs uit te testen. Zijn oordeel: “Heel mooi ijs.” Ook een videoploeg van DUB is op de baan te vinden. Morgen kun je op deze site de videoreportage terugvinden.

Schaatspret in De Uithof 1

Schaatspret in De Uithof 2