Schrijf een column over dierenrechten

Wat weegt zwaarder? Dierenwelzijn of de belangen van de mens? Ter gelegenheid van het symposium ‘Een dier om op te vreten’ op 13 oktober nodigen we studenten en medewerkers van de UU en het UMC uit om een column te schrijven over onze omgang met dieren. Winnaar krijgt 250 euro aan boekenbonnen en publicatie op DUB.

Zijn we inconsequent in onze houding naar dieren? Sommige dieren verzorgen en aaien we, terwijl we andere opeten. Tijdens de Nacht van Descartes op 13 oktober in de Geertekerk (14.00-17.30 uur en 20.15-22.30 uur) wordt de vraag gesteld of geschiedenis en filosofie onze houding ten opzichte van het dier kan verklaren en bepalen voor de toekomst. Ter gelegenheid van het symposium hebben het Descartes Centre, Studium Generale en DUB een columnwedstrijd uitgeschreven.

Studenten en medewerkers van de UU en het UMC kunnen hun bijdrage (400-600 woorden) tot maandag 3 oktober inzenden. Voor inspiratie kan je nog eens in ons verslag van de lezing van de Australische filosoof Peter Singer duiken. Meer details over de wedstrijd vind je op de site van Studium Generale.