Sport op School wint Tolerantieprijs

Het project Sport op School is de winnaar geworden van de Utrechtse Tolerantieprijs 2011.

Burgemeester Wolfsen maakte de winnaar van de prijs donderdag bekend tijdens het bevrijdingsfestival in Park Transwijk. Sport op School is een activiteit van studentenroeivereniging Orca, in samenwerking met woningcorporatie Mitros, om de activiteiten voor kinderen op basisscholen te realiseren. Stichting Move is de overkoepelende organisatie van dit project. Een voorbeeld van het project is een estafette op de parkschool in Lombok waarover DUB eerder schreef. Met dit soort projecten worden jongeren ervan overtuigd dat ze zelf ook iets kunnen betekenen in hun wijk.

Volgens De Nieuwe Utrechter noemt de jury Orca "een warm en betrokken maatschappelijke sportvereniging". De tolerantieprijs bestaat uit een bedrag van 7000 euro, te besteden aan het initiatief Sport op School.

Inmiddels zijn er ook 'Sport op School'-projecten opgestart in andere delen van Utrecht en zelfs in Leiden en Rotterdam.