Student geeft bommelding af om onder tentamen uit te komen

Een 20-jarige Harvard-student heeft met een bommelding geprobeerd zijn tentamens te ontduiken. Dat zegt de FBI. De student kan vijf jaar cel en een boete van 250.000 dollar krijgen.

De student is snel na de valse bommelding van afgelopen maandag gearresteerd, aldus universiteitskrant Harvard Crimson. De politie ontdekte dat de e-mails verstuurd waren vanaf de computer van de student.

In de e-mail noemde de student vier gebouwen van Harvard. In twee daarvan lagen bommen, beweerde hij: “Guess correctly. Be quick or they will go off soon”

De student had zijn best gedaan om zijn identiteit verborgen te houden. Hij gebruikte een tijdelijk en anoniem e-mailadres. Daarnaast had hij via een programma (TOR) een willekeurig IP-adres verkregen, zodat de afzender niet geïdentificeerd kon worden. Toch ging het mis. Harvard kon zien dat de student via het draadloze Harvard-netwerk TOR had gebruikt.

De FBI meldt dat de student een bekentenis heeft afgelegd. Hij zou in zijn eentje hebben gehandeld.