Studentenkamerkoor luidt noodklok

Het Nederlands Studenten Kamerkoor zit in grote financiële nood waardoor het onduidelijk is of het koor nog kan voortbestaan. De zingende studenten zijn de actie Red het NSK begonnen.

Het studentenkoor had al maatregelen genomen om de cultuurbezuinigingen het hoofd te bieden, maar onlangs trok een grote financier zich ook terug. Het NSK zou niet onderscheidend genoeg zijn, staat in het noodbericht dat het NSK rondstuurde. De koorleden zijn het hier pertinent mee oneens. Via de website www.redhetnsk.nl is het koor op zoek naar sponsors en individuele donaties. Het koor had een gat van ruim 28.000 euro en zoekt nu nog zo’n 25.000 euro.

Het NSK bestaat sinds 1974. Het kamerkoor zingt voornamelijk a capella en het zwaartepunt ligt op Nederlands hedendaags repertoire. Jaarlijks worden er audities gehouden om nieuw studenttalent aan zich te binden en krijgt een Nederlandse componist de opdracht een stuk voor het NSK te componeren.