Telegraaf kent identiteit serieverkrachter

De Telegraaf schrijft te weten wie de Utrechtse serieverkrachter is. Het dagblad heeft de identiteit van de man doorgegeven aan de Utrechtse politie die de tip natrekt. Naar aanleiding van de documentaire die RTV Utrecht uitzond, zijn er nog negen tips binnengekomen. “Maar we kregen er altijd al twee per maand binnen”, zegt een politiewoordvoerder.

De Utrechtse serieverkrachter was actief in 1995, 1996 en 2001. Hij sloeg voornamelijk toe in het groene gebied rondom De Uithof. De universiteit en het academisch ziekenhuis namen in die periodes maatregelen om te zorgen dat medewerkers en studenten veiliger over straat konden. Nu, tien jaar later, schijnen rechtspsychologen in een documentaire van RTV Utrecht een nieuw licht op de zaak. Politici hebben verzocht om nieuw politieonderzoek. De Telegraaf schrijft de dader te kennen.

Volgens de Utrechtse politie zijn er naar aanleiding van de uitzending van RTV Utrecht nog 9 andere tips binnengekomen. Ze worden allemaal serieus nagetrokken, zegt de woordvoerder. “Net zoals de tips die normaal al binnenkomen over de serieverkrachter. Dat zijn er gemiddeld twee per maand.”