Themanummers 50 jaar Uithof

De Uithof bestaat 50 jaar en daar wordt volop aandacht aan besteed. Zo brengt de krant De oude Utrechter een speciale editie uit en ook Oud-Utrecht, de vereniging voor de geschiedenis van de stad en provincie Utrecht komt met een themanummer.

De Oud Utrechter, dé gratis tweewekelijkse krant voor de echte Utrechter, wordt verspreid over de Uithof en de binnenstad. In deze speciale editie is een verhaal te lezen over een voormalig boerderij bewoonster uit de Bilt. Ze beschrijft de bouw van de Uithof en de invloed op haar leven. Ook de bijzondere band tussen de studentengemeenschap en de bewoners van Wijk C worden beschreven in een artikel.

Tegelijk verscheen het themanummer van het tweemaandelijkse tijdschrift Oud-Utrecht, die onder meer in samenwerking met de lustrumcommissie is gemaakt. Deze zal vooral verspreid worden op de culturele zondag op 17 april. In dit themanummer worden verschillende gebouwen uitgelicht, zoals het Bloembergen gebouw en het Went gebouw. Armand Heijnen schreef een verhaal over de eerste gebruikers van De Uithof en hun kritiek. In een reportage is het verhaal van studentenhuisvesting te lezen, inclusief een blik op de verschillende woonmogelijkheden.

Op 14 april brengt ook DUB, samen met Trajectum en de UMC krant, een eigen Uithof magazine uit. Dit magazine zal vooral ingaan op de ontwikkeling van De Uithof als campus.

TG