'Towerbritsen is een leuke bezigheid'

Wat is dit nu? Een groep Utrechtse studenten schreef een vroege carnavalshit: ‘Frits Towerbrits’. Het nummer is al een hit bij Veritas en de tekst laat aan dubbelzinnigheid niets te wensen over.

Het refrein van de nieuwste carnavalskraker luidt: Lady’s zouden moeten weten/ dat ze kunnen dubbel-daten,/ fluister zachtjes in je oren/één van achter, één van voren, /jij de brug, en wij de toren.
Bekijk hieronder de hele clip van het lied:

DUB spreekt graag de bron van deze creativiteit en belt met de maker van het filmpje.

“Goeiemiddag, met Frits Towerbrits”

Hallo Frits, met DUB. Maar dit is natuurlijk niet je echte naam?
“Zeker wel! En ik kom uit Brugge, zoals je ook in het liedje kunt horen.”

Uh…oké. Dat liedje, heb je dat alleen geschreven?
“Nee, we zijn met z’n vijven: ik en mijn vrienden Bert Brug, Bernard Bridge, Tommy Toren en Tony Tower. Ik heb ze in Utrecht ontmoet en toen hebben we onder het genot van een goed biertje besloten dit nummer op te nemen. Dat hebben we een paar weken geleden in Utrecht gedaan.”

En waarom dan wel?
“Nou, we willen graag uitdragen dat ‘towerbritsen’ een leuke bezigheid is.”

Maar sommige meisjes zijn vast niet zo blij met dit liedje.
“De meeste mensen zijn gelukkig heel positief, die begrijpen dat dit allemaal flauwekul is. Maar natuurlijk heb je altijd gedreven feministen die op hun teentjes getrapt zijn. Tegen hen wil ik graag zeggen dat ze er de humor van in moeten zien.”

Horen carnavalshits niet eigenlijk uit het zuiden van het land te komen?
“Nee hoor. Carnaval zit van binnen, dus dat kan ook in Utrecht.”

Hoe zijn jullie zo in de media beland?
“Tja, mensen om ons heen hadden het filmpje op een aantal sites gezet, zoals www.soggen.nl. En toen heeft Spits ’t overgenomen. Het is niet op ons initiatief gebeurd.”

Hoop je hier nog geld mee te verdienen, Frits?
“We gaan na 11-11, het begin van de carnaval, inderdaad beginnen met een ‘Tour de Frits’. We gaan optreden in cafés, studentenverenigingen…waar ze ons maar willen hebben. Maar ik doe dat puur voor de lol; als ik overal maar een lekker biertje krijg, vind ik ’t prima.”