Trump: Obama was belabberde student

De Amerikaanse vastgoedmagnaat Donald Trump lijkt de Republikeinse kandidaat voor de aankomende presidentsverkiezingen te willen worden. Hij is alvast begonnen met Barack Obama verdacht maken: die deugde niet als student.

Eerder trok Trump al in twijfel of Obama werkelijk Amerikaan was. De huidige president van de Verenigde Staten zou eigenlijk Keniaan zijn en geen recht hebben op het presidentschap. Nu wil Trump dat Obama zijn studieresultaten openbaar maakt, zegt hij in een interview met persbureau AP.

“Ik heb gehoord dat hij een verschrikkelijk slechte student was, verschrikkelijk slecht”, aldus Trump. “Hoe kan een slechte student nu naar Columbia en Harvard gaan? Laat hem zijn resultaten openbaar maken.”

Er is voorlopig weinig aanleiding te denken dat Trump gelijk heeft: aan Harvard studeerde Obama magna cum laude af.