Uit protest de hele nacht studeren in de UB

De Utrechtse Universiteitsbibliotheek ondersteunt maandag de landelijke studiemarathon. De vestiging in De Uithof is 24 uur  toegankelijk voor studenten.

Met de studiemarathon protesteren studenten vanaf maandag 72 uur lang tegen de bezuinigingsplannen van het kabinet. De actie begint om 9 uur in Utrecht in het gebouw van de opleiding Bestuurs- en Organisatiewetenschap aan de Bijlhouwerstraat.

De UB was al tot 1 uur geopend vanwege de tentamenperiode, maar heeft nu besloten de hele nacht studenten toe te laten tot het gebouw in De Uithof. Met de extra openstelling wil de bibliotheek het studentenprotest ondersteunen.

De bibliotheek heeft contact gehad met de Utrechtse organisatoren van de studiemarathon. De verwachting is dat de UB met de actie andere studenten bereikt dan de studenten die de bijeenkomst aan de Bijlhouwerstraat bezoeken. Gehoopt wordt dat de Amsterdamse en Groningse bibliotheek het Utrechtse voorbeeld gaan volgen.

xb