Uit respect geen muziek op Domplein

De UIT past het programma niet aan, maar zal dinsdagmiddag uit respect voor de slachtoffers van het tragische busongeluk geen muziek draaien tijdens het chillen op het Domplein.

Op maandagavond zijn drie studentes van de studentenhockeyvereniging Rinocerus gewond geraakt toen hun bus onder een viaduct op de Venuslaan reden. Ze hadden net deelgenomen aan de verenigingsparade op de Maliebaan. De drie studentes hadden de boodschap om te bukken niet gehoord en botsten met hun hoofd tegen het bouwwerk. Ze werden met de traumahelikopter afgevoerd, terwijl hun onthutste medestudenten werden opgevangen door slachtofferhulp.

Eén studente is ondertussen met een hersenschudding ontslagen uit het ziekenhuis. De twee anderen moeten nog in het ziekenhuis blijven. Met een van hen gaat het beter, de ander ligt nog op de IC. Ze zijn beiden buiten levensgevaar, meldt de website van Rinocerus.

Bij de UIT-commissie is men geschrokken van het ongeluk. “Wij hebben het gisteravond met elkaar gedeeld”, zegt Marieke Groeneveld van de UIT. Besloten is om het chillen op dinsdagmiddag op het Domplein een ingetogen karakter te geven. “Verder hebben wij als UIT geen centrale uitbundige programmapunten. Vanavond is het verenigingsavond. Wij hebben de verenigingen laten weten dat dit ongeluk heeft plaatsgevonden en het is aan hen om te bepalen in hoeverre ze hun programma aanpassen.”