Universiteiten Nieuw-Zeeland gesloten

De twee universiteiten in de Nieuw-Zeelandse stad Christchurch zijn gesloten, nadat het land gisteren werd getroffen door een aardbeving van 6,3 op de schaal van Richter.

De Lincoln University en University of Canterbury kwamen er goed af en zijn alleen licht beschadigd, meldt University World News. Er vielen geen gewonden, ondanks dat studenten en docenten al op de campussen aanwezig waren voor de start van het academisch jaar.

In vergelijking met de vorige aardbeving in september valt de schade mee. De universiteitsbibliotheek van de University of Canterbury was maanden gesloten om de schade te repareren.

Bij de beving van gisteren vielen zeker 65 doden. De burgemeester riep de noodtoestand uit. Tot nader orde zijn alle scholen gesloten door het ministerie van Onderwijs.

Hoger Onderwijs Persbureau