USC fietst 2200 km voor goed doel

Ze zijn al ruim 11 dagen onderweg, de 13 leden van het Utrechtsch Studenten Corps. Met een fietstocht van Italië naar Nederland zamelen ze geld in voor de Doe Een Wens Stichting.

Op zaterdag 26 juni startte de tocht in de Italiaanse kustplaats Sperlonga. Ze zitten momenteel in Duitsland, dat minder vlak is dan ze gehoopt hadden, schrijft een de deelnemers in een verslag. Zaterdag komen de 13 aan in Utrecht. Dat is dan ook gelijk de start van het 39ste lustrum van het USC.

De avonturen van de fietsende groep studenten zijn te volgen op Utrecht.nieuws.nl, op Facebook en op Twitter. Al voor hun vertrek hadden de studenten 30.000 euro opgehaald. Doneren kan nog steeds op 1096253720 tnv Stichting Ride for a Wish.