Utrecht drukt stempel op landelijke studentenpolitiek

De besturen van de twee belangrijkste landelijke organisaties die opkomen voor de belangen van studenten zijn vanaf september opmerkelijk Utrechts gekleurd. Het nieuwe bestuur van het Interstedelijk Studenten Overleg (ISO) kent liefst vier Utrechtse studenten, dat van de Landelijke Studenten Vakbond (LSVb) drie.

Drie studenten van de Utrechtse opleiding Bestuurs- & Organisatiewetenschap nemen in het komende academisch jaar plaats in het ISO-bestuur. Het gaat om masterstudent Marije de Jong en bachelorstudenten Max Patelski en Tessa Timmermans. De eerste twee zullen de functie van algemeen bestuurslid vervullen, Tessa Timmermans wordt secretaris. HU-student Sebastiaan Hameleers is de nieuwe voorzitter van het ISO.

Max Patelski was vorig jaar namens de studentenfractie VUUR universiteitsraadslid, Tessa Timmermans zat dit jaar namens VUUR in de U-raad.  Maar ook in het komende LSVb-bestuur is VUUR goed vertegenwoordigd. Twee studenten die op de lijst staan voor de universiteitsraadsverkiezingen van deze maand zijn volgend jaar bestuurder bij de LSVb.

VUUR-lijstduwer en biologiestudent Jelmer de Ronde, dit jaar USF-voorzitter in Utrecht, is de nieuwe vice-voorzitter van de studentenvakbond. Jamili Wetzels, student Engels en nu faculteitsraadslid bij Geesteswetenschappen, wordt algemeen bestuurslid. HU-student Ike Haasjes is het derde Utrechtse lid van het LSVb-bestuur. De nieuwe voorzitter wordt de Wageningse student Pascal ten Have. *Update Voor alle volledigheid: Svea Dalen van de Haagse Hogeschool is de nieuwe penningmeester van de LSVb*

De officiële wisseling van de beide besturen volgt in juni.

Tags: lijst vuur | lsvb