UU heeft beste universitaire website

De meest gebruiksvriendelijke website van alle Nederlandse universiteiten. Met deze kwalificatie van online marketingbureau Netprofiler heeft de Universiteit Utrecht zich weer aan de top van een lijstje geschaard.

Netprofiler heeft de websites van dertien Nederlandse universiteiten onderzocht op de informatie voor mensen die zich oriënteren op bachelor- of masterstudies. Daarnaast zijn 280 studenten gevraagd de universitaire websites te beoordelen. Van de ‘experts’ kreeg de UU-website een 7,4 en van de studenten een 6,8. Daarmee scoort de UU met een gemiddelde van een 7,1 het hoogst. De UU is de enige universiteit die hoger scoort dan een 7. De Rijksuniversiteit Groningen eindigt op de dertiende plaats met een gemiddeld cijfer van 6,6. Volgens Netprofiler geldt voor alle websites dat er ruimte voor verbetering is.

De website van de Universiteit Utrecht scoort vooral goed op helderheid van de navigatie, de duidelijke labels en de goede subnavigatie die alle onderliggende content eenvoudig toegankelijk maakt.

GK

Tags: uu-website