UU wint Nationale Alumniprijs

Het project van de faculteit REBO om alumni gastcolleges te laten geven is 10 november bekroond met de Nationale Alumniprijs. Dat schrijft mede-organisator Science Guide op hun site.

In het bekroonde project geven oud studenten van de faculteit gastcolleges aan studenten. Ze slaan zo een brug van praktijk naar het onderwijs. De jury vindt het goed dat alumni op deze wijze mede verantwoordelijk worden gemaakt voor de verbetering van het onderwijs. Bovendien weet de universiteit oud studenten aan zich te binden en krijgen de huidige studenten een beter zicht op hun verdere loopbaan. Het is volgens de jury een voorbeeld dat alumnibeleid meer is dan alleen netwerken of fondsenwerving.

De Nationale Alumniprijs is een initiatief van de stichting Formedia in samenwerking met Scienceguide. De jury, die onder leiding stond van oud collegevoorzitter Jan Veldhuis, was op zoek naar 'het meest aansprekende project op het gebied van alumnirelaties en fondsenwerving 2009-2011.’ Het is bedoeld voor zowel wo, hbo als mbo. De prijs bestaat uit een kunstwerk, vervaardigd door kunstenares Natascha Waeyen.

De Alumniprijs is vandaag door staatssecretaris Halbe Zijlstra uitgereikt op de tweede editie van het Nationaal Alumni Congres (NAC) dat plaatsvindt in Utrecht.