Veel weerklank voor parkeerschijf-idee

Masterstudent Coen Brummer baalt van studenten die in de bibliotheek een studieplek bezetten om vervolgens de stad in te gaan of koffie te gaan drinken. In zijn meest recente opiniebijdrage aan DUB komt Brummer met DE oplossing.

“Coen, je bent een held”, “briljant” en “superidee”. Aan de reacties op de opinie van Brummer te merken, zijn er meer studenten die last hebben van spookstudeerders in de bibliotheek. Zelfs een bibliotheekmedewerker meldt zich op de DUB-site. Zij zegt zich “groen en geel te ergeren" aan studenten die een tafel claimen om vervolgens te vertrekken.

Brummer stelt voor om studenten met behulp van een parkeerschijf te laten aangeven tot welk tijdstip ze wegblijven. Daarbij zou een afspraak moeten gelden over de maximale tijd dat een werkplek onbezet mag blijven. Als die duur wordt overschreden “kan elke student die gebruik wil maken van de bieb die plek inpikken. Easy as that”.

Een enkeling oppert dat dat systeem toch wel wat sjoemel-gevoelig is, maar in andere reacties zien studenten het plan helemaal zitten.

De universiteitsbibliotheek laat DUB in een reactie weten dat het probleem bekend is. Brummers plan zal “serieus worden bestudeerd op haalbaarheid en toegevoegde waarde.”

XB