Voormalig Utrechts collegelid begint bij Inholland

Lieteke van Vucht Tijssen, oud-collegelid van de UU, gaat samen met Doekle Terpstra en het VU-bestuurslid Kees Rutten komend jaar de Hogeschool Inholland leiden. Rutten wordt verantwoordelijk voor de bedrijfsvoering, Van Vucht Tijssen voor onderwijs en onderzoek.

Dat meldt Inholland in een persbericht. Van Vucht Tijssen, die in de jaren negentig lid was van het college van bestuur van de Universiteit Utrecht, begint per direct. Rutten begint half januari. Hij is momenteel nog bestuurslid van de Vrije Universiteit, waar hij eveneens verantwoordelijk is voor de bedrijfsvoering. Rutten had daarvoor verschillende functies in de financiële wereld. Hij heeft bovendien een toezichthoudende functies bij een pensioenfonds.

Terpstra trad eind november terug als voorzitter van de HBO-raad om bij Inholland orde op zaken te stellen. Hij is de opvolger van Geert Dales, die aftrad na onenigheid met zijn medebestuurders. Dales’ optreden in de affaire over een dubieuze afstudeerroute bij de opleiding media & entertainment management van Inholland zou de druppel zijn geweest.

Hoger Onderwijs Persbureau