Waarom eten we wel koe, maar geen hond? (video)

Er zijn dieren die we aaien, en er zijn dieren die we eten. Zelf slachten? Ho maar, dan liever een broodje gezond. In het kader van het symposium 'Een dier om op te vreten’ ging DUB in gesprek met studenten over hun omgang met dieren.

Meer weten? Aanstaande donderdag organiseren het Descartes Centre, Studium Generale en Studievereniging Hygieia in de Geertekerk het symposium 'Een dier om op te vreten'. Onder andere Peter Koolmees (bijzonder hoogleraar Diergeneeskunde in Historische en Maatschappelijke Context, UU), Franck Meijboom (Ethiek Instituut, UU), Bert Theunissen (hoogleraar Geschiedenis van de Natuurwetenschappen, UU) en Berry Spruijt (hoogleraar ethologie en dierenwelzijn, UU) spreken op het congres.