'Word ik president, dan geef ik les'

Mocht hij worden verkozen tot president van de Verenigde Staten, dan wil hij een online lesprogramma over zijn eigen politiek gaan verzorgen, zegt republikein Newt Gingrich.

Gingrich (1943) is al jaren een grote naam in de republikeinse partij. De voormalige voorzitter van het Huis van Afgevaardigden wil graag kandidaat worden voor de Amerikaanse presidentsverkiezingen. Na een campagnetoespraak tot studenten en aanhangers legde hij zijn idee over het lesprogramma uit.

Het lesprogramma zal gratis worden verspreid als een cursus aan een universiteit voor afstandsonderwijs, zoals de Open Universiteit. Gingrich: “Waarom zou een president in deze tijd van sociale media niet systematisch en goed onderbouwd met jou delen wat zijn regering voor elkaar wil krijgen, zodat mensen die het werkelijk niet begrijpen het toch kunnen begrijpen?”

Gingrich is gepromoveerd historicus en gaf les aan West Georgia College. Hij schermt graag met zijn academische achtergrond.