De urge-manager

Aan : marc @demandmanagers.uu.nl Onderwerp:  De urge-manager Bijlage: Wachten op Godot

Ha  Marc,
Wat een mooi herfstweer he? ‘s Morgens is alles nog gehuld in een dichte nevel, heel stil. In de flarden zie ik af en toe wat bomen, huizen en struiken opdoemen tijdens mijn ochtendwandelingetje. Uit het niets verschijnt en verdwijnt de wereld in een witte voile. Ook de hond heeft er lol in. Dan trekt de sluier beetje bij beetje op en krijgt de wereld zijn kleur terug. Nog mooier dan de vorige dag. Steeds meer kleur. Schitterend …

Maar waarvoor ik je mail: Ik ben een beetje bang ben dat het niks wordt met die collega demand-managers van je.  Even dacht ik dat we op de goede weg waren en dat we eindelijk van het gezeur van dat handjevol nog echt-in-dienst-zijnde medewerkers af zouden zijn. Geniaal. Weg procedures. Werkt er iets niet, vraag het uw demand-manager. Hebt u iets nodig … afijn je weet er alles van. Bon Plan.

Maar de oudgedienden van de UU beginnen in de gaten krijgen dat we de onvrede alleen maar kanaliseren naar een manager. Die moet dan kiezen uit een standaardpakket aanbiedingen waar niemand om gevraagd heeft via een onvindbaar formulier met verkeerde informatie! Misschien is het beter nu in te grijpen! Voor je straks nog wordt aangevallen door iemand die het noodzakelijk vindt dat zijn pc gewoon werkt met programmatuur van deze eeuw! Even verhaal komt halen. Ik noem maar een dwarsstraat. Daar krijg jij last mee! Je adviseur heeft er wat op gevonden. Een win-winsituatie!

Let op Marc hier ga je van uit je dak:

De urge-manager.

Het concept is als volgt. De urge-manager gaat pas wat doen als je bijvoorbeeld geschreeuw of stampvoeten op de gang hoort. Als mensen spullen uit het raam beginnen te gooien, of onbeheerst zoeken naar een touw om iemand mee op te knopen. Die er zoals jij, niks aan kan doen. Dat moeten we niet hebben. Dat kan ik mijn strategische partner de UU niet aandoen.  Een verkeerde besparing lijkt me.

De urge manager moet zichtbaar zijn.  Dat betekent veel werk voor de Dienst Communicatie & Marketing. Zichtbaar maken. Hebben ze natuurlijk geen tijd voor, maar daar heb ik nog wel wat jongens voor. En fris clubje, want met die nieuwe huisstijl zijn we geloof ik nèt iets te ver gegaan. Die is wonderschoon gecompliceerd, maar niet meer te implementeren door uitvoerende sukkels. En daar weer mensen voor inhuren begint op te vallen. Maar ik begin weer af te dwalen.

Je ziet dat er nog best ruimte bestaat om een extra managementlaagje aan te brengen. Of wat uit te besteden! Als je maar alert blijft. Elk probleem is een uitdaging. Ik sprak onderlaatst een vriendje van Grijpgraag en Knudde op de golfclub. Hij wil het wel uitwerken. Ga ik het implementeren. Het zou natuurlijk prima zijn als jij je bezorgdheid over wat er gaande is een beetje urgent ventileert!

We gaan er weer helemaal uitkomen,

See joe on course,

Baaierd

 

Tags: ict | baaierd

Advertentie