‘Er zit een cavia in het doucheputje’

De huisvergadering van Chateau Schultenbräu

notulen huisvergadering
Foto: DUB, Shutterstock, illustratie DUB

*20.45 u: Opening:

De vergadering start 45 minuten te laat, terwijl dag en tijd al maanden op de deur staan. Vriendelijk verzoek om op tijd te komen.

Aanwezig: Van de 8 bewoners van dit pand zijn er helaas maar 5 aanwezig. Erg jammer.

Afwezig zijn: R. (moet weer sportief zijn). P. is op familiebezoek, family before roomies ???) en waar Q is, weet niemand.

*21.00 u.: Belangrijkste en enige agendapunt: Huishygiëne

-S. vindt het huis een rotzooi na de vakantie. Niemand reageert, maar hij vindt dat er echt wat moet gebeuren.

• K. klaagt dat de douche niet doorloopt. Toen ze het putje schoonmaakte, had ze een volledige cavia in haar hand.
  • Volgens M. was het eerder een kleine poedel
  • We spreken opnieuw af dat ieder zijn eigen haar verwijdert
  • L. beweert dat het zijn haar niet kan zijn. Leuk geprobeerd.

-S. vindt ook het pakje XL condooms op de grond in de woonkamer shaming. Van wie zijn ze? Niemand reageert.

• F. zegt dat de kat het uit de papierbak heeft gehaald, maar daarmee weten we nog niet van wie ze zijn

-C. denkt dat het niet gezond is dat de diepvries niet meer helemaal dicht kan en al het eten langzaam ontdooit

• Volgens M. moet iedereen de deur wat steviger aandrukken.
  • F. stelt voor de stekker eruit halen en alles te ontdooien. S. noemt dat verspilling van eten in tijden van nood.
  • M. zegt dat er daarna wel weer ruimte is voor pizza en wodka. Deze scherpe observatie zorgt voor instemming.

*02.00 u: WVTTK en afsluiting:

• S: Houd je aub ook echt aan de afspraken van de vergadering. Dank!
Banner DUB Magazine 2022 cover

Nieuw DUB-magazine nu te lezen!

In het magazine ‘Vallen en Opstaan’ lees je waarom het mentale welzijn van veel studenten onder druk staat. Ze worstelen met de hoge verwachtingen die ze van zichzelf hebben en die anderen van hen hebben. En er is keuzestress; zelfs als het gaat om met wie ze het bed willen delen.

Vier UU-studenten vormden de redactie van het magazine en schreven de meeste verhalen. Kijk hoe je scoort op de perfectiemeter. Leer van andere studenten hoe ze hindernissen overwonnen. Bedenk wat jij vindt van de mogelijke oplossingen waar experts mee komen. Gniffel over onze bekende fotostrip 3Hoog.

Het magazine wordt vanaf 19 oktober verspreid over de hele universiteit. Maar de artikelen zijn ook online te lezen. Klik hier.