Feike Sijbesma transformeerde chemiereus DSM tot het duurzaamste bedrijf in de sector. Hoe ziet hij de toekomst voor zich?

In zijn tijd als CEO van chemiereus DSM besloot Feike Sijbesma het bedrijf drastisch te transformeren. Het werd het duurzaamste in de sector en daarbuiten. Dat leverde hem internationaal veel lof op. De Volkskrant verkoos hem tot meest invloedrijke Nederlander, en onlangs benoemde het kabinet hem tot speciaal gezant in de strijd tegen corona. Tijdens de Opening van het Academisch Jaar gaan studenten van de Universiteit Utrecht met UU-alumnus Sijbesma in gesprek over de wereld van morgen. Volgens hem is het tijd voor een volledige reset van onze samenleving. Hoe gaan we dat doen? En welke verantwoordelijkheid hebben het bedrijfsleven en de universiteit?

De bijeenkomst zal live uitgezonden worden. Ook is er de mogelijkheid om online vragen te stellen. Wil je hier graag bij zijn en/of heb je een vraag voor Sijbesma? Mail dan naar: collegetour[at]uu.nl.

Gratis en zonder reservering toegankelijk! Kijk op sg.uu.nl voor meer informatie