Arboartsen ingelijfd door KLM Health Service

De Arbodienst van de Universiteit Utrecht is een te kwetsbare organisatie, verklaart directeur Rob Cozzi de 'overname'. "Zo heeft de dienst de travelclinic waar je vaccinaties kunt halen als je naar het buitenland gaat. Als deze werknemer ziek wordt, hebben we niemand die haar kan vervangen. Een grotere organisatie biedt continuïteit."

De (toekomstige) cliënten zullen nauwelijks iets merken van de overname, behalve dan dat de wachtkamer nu vol foto's van de KLM hangt. "Dat is een grapje", zegt Cozzi. "We hebben daar de KLM-kalender voor misbruikt. In beginsel", zegt Cozzi, "houden we dezelfde artsen en de locatie van de dienst blijft ook in De Uithof." Alle huidige cliënten van de dienst zijn inmiddels op de hoogte gebracht. Zij moeten toestemming geven om hun dossier over te dragen.

De werknemers van de arbo komen in dienst bij KLM Health Service. "De arbeidsvoorwaarden zijn zeker niet slechter." In het najaar gaan de universiteit en de nieuwe baas van de arbomedewerkers "iets leuks doen" om de overname van de dienst onder de aandacht te brengen.

GK