Beleef de wetenschap in De Uithof

In de universiteitsbibliotheek en het museumdepot worden rondleidingen verzorgd, er zijn in De Uithof lezingen onder meer van dr. Albert Buisman over jeugdtopsport, het Off Minor Quartet en de band U-session geven concerten, voor de kinderen is er het ijspret-onderzoekslab om proefjes te doen en nog veel meer.

Het programma van de Science Sunday wordt verzorgd door Bètawetenschappen, Rechtsgeleerdheid, Geowetenschappen, Sociale Wetenschappen, de Universiteitsbibliotheek, de Botanische Tuinen en het Universiteitsmuseum.

De WetenWeek, waarbij deze Uithof-manifestatie hoort, is een landelijke festival voor wetenschap en techniek van 17 tot 24 oktober. Het thema van de WetenWeek van dit jaar is Klimaatverandering.

AH

Voor het hele programma zie www.scienceinthecity.nl