Bibliotheek Natuur- en Sterrenkunde verhuist

Enerzijds wordt er verhuisd omdat de faculteit bètawetenschappen in zijn ruimtegebruik moet ‘indikken’, anderzijds omdat centralisatie van het boeken- en tijdschriftenbezit in een centrale UB voordelen heeft, aldus een verklaring van de faculteit. De UB kan bijvoorbeeld meer service leveren, beter collectioneren, meer studieplaatsen beschikbaar stellen en heeft ruimere openingstijden (ook in het weekend).

Op de vierde verdieping van de UB komen de boeken grotendeels beschikbaar in een open opstelling. Parallel aan deze verhuizing, waarmee al in november vorig jaar is begonnen, is bekeken welke boeken en artikelen digitaal beschikbaar gesteld zouden kunnen worden, om het aantal printversies te verkleinen en de toegankelijkheid te vergroten.

AH