USKO-concert in Jacobikerk in beeld

Twee studentenkoren en -orkesten, twee domsteden en twee indrukwekkende muziekstukken. Het USKO voert samen met het koor en orkest van Collegium musicum Köln Ein deutsches Requiem van Johannes Brahms en het aangrijpende symfonisch gedicht Tod und Verklärung van Richard Strauss uit.

300 jonge musici
Driehonderd jonge musici storten zich vol overgave op de overweldigende werken, onder leiding van vaste USKO-dirigent Stijn Berkouwer en de Duitse dirigent Michael Ostrzyga.

Half mei komen de 300 studenten uit Keulen en Utrecht samen op het repetitieweekend. Daarna is het in juni tijd voor twee uitwisselingsweekenden, met concerten in Keulen en Utrecht. De 150 fietsen voor de Keulenaren hebben we alvast gehuurd!

Wat is het genieten, deze grootschalige, muzikale uitwisseling die zich zal vertalen in prachtige concerten in de Grote Zaal van TivoliVredenburg (zaterdag 17 juni a.s.) en de HfMT Köln. Kaarten en meer informatie via: https://www.tivolivredenburg.nl/agenda/brahms-en-strauss-van-dom-tot-dom-17-06-2023/.