Braidotti wordt adviseur bij Biënnale

Braidotti stelde de publicatie met essays samen die behoort bij de Nederlandse inzending. Deze publicatie bestaat voor een belangrijk deel uit bijdragen van wetenschappers van de Universiteit Utrecht. In het najaar vormen deze bijdragen de basis voor een lezingenreeks van Studium Generale.

De Nederlandse bijdrage aan de Biënnale wordt een driedelig project rond de thema’s angst, immigratie, geweld en veiligheid. Het gaat om een kunstwerk (Aernout Mik), essays (onder meer van filosofe Braidotti) en een serie lezingen en gesprekken.

Overigens ontvangt Braidotti op 25 mei een eredoctoraat van de Universiteit van Helsinki voor haar vernieuwende benaderingen en vraagstelling op het gebied van feministische theorievorming. Daarnaast heeft Braidotti het initiatief genomen tot verregaande samenwerking op het gebied van vrouwenstudies in Europa.

AH