Wil jij meewerken aan het vakbekwaam worden en blijven van diverse hulpverleners die zich dagelijks inzetten voor de veiligheid in regio Amsterdam-Amstelland? Weet jij je onderzoekvaardigheden in te zetten voor praktisch advies en wil je ondertussen meer leren over projectmatig werken, blended learning en crisis?
Reageer dan nu! Want Brandweer Amsterdam-Amstelland zoekt een collegiale, zelfstandige, kritische en enthousiaste Onderwijskunde-stagiair die het opleiden, trainen en oefenen van multidisciplinaire functionarissen tot een hoger niveau kan helpen brengen.
Brandweer Amsterdam-Amstelland
Behulpzaam, Deskundig, Daadkrachtig
Samen met de gemeenten, de politie en de geneeskundige hulpverleners bevordert en bewaakt Brandweer Amsterdam-Amstelland de veiligheid in de regio. Een korps van zo’n 1.100 mensen dat effectief optreedt bij branden en ongelukken, maar ook bij het bestrijden van rampen en het beheersen van grootschalige crisissituaties.
Brandweer Amsterdam-Amstelland, onderdeel van de Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland, bestaat uit de zes gemeenten Aalsmeer, Amstelveen, Amsterdam, Diemen, Ouder-Amstel en Uithoorn. De regio heeft één miljoen inwoners, met vele duizenden mensen die iedere dag komen werken, met elk jaar twee miljoen toeristen. Dat vraagt om slagkracht, om de bundeling van kennis en kunde en een professionele aansturing.
De sector Risicobeheersing & Preparatie
De sector Risicobeheersing & Preparatie is hét expertise- en coördinatiepunt op het gebied van advisering, incidentenbestrijding en crisisbeheersing. Binnen deze sector is het team Multidisciplinair Opleiden Trainen en Oefenen (MOTO) verantwoordelijk voor de preparatie van de multidisciplinaire crisisbeheersing. Het opleiden, trainen & oefenen van functionarissen die betrokken zijn bij de crisisbeheersing zijn kernactiviteiten. Het MOTO team maakt onderdeel uit van de afdeling Vakbekwaamheid. De uitvoering van het MOTO-programma gebeurt in nauwe samenwerking tussen brandweer, politie, GHOR en gemeenten.
Stage
Tijdens je stage ga je aan de slag met het onderzoeken van de Life Long Learning Loop. In deze didactische methode worden crisisfunctionarissen individueel meegenomen in de leercurve waarbij ze via opleidingen, trainingen en oefeningen vakbekwaam worden en blijven. Het aanbieden van deze methode kent echter praktische knelpunten met betrekking tot verschillende niveaus in kennis en vaardigheden van de verschillende functionarissen. De organisatie is daarom op zoek naar praktische tips en handvatten voor het verder integreren van deze methode, met een wetenschappelijke basis. Naast het onderzoek krijg je de kans mee te werken aan projecten voor blended leeractiviteiten, zoals het bouwen van e-learning, verzorgen van trainingen of meedenken over opleidingen.
Wie zoeken wij?
Een student die zelfstandig kan werken, een proactieve, flexibele houding heeft en kritisch is. Je kan snel schakelen en bent praktisch ingericht. Je bent beschikbaar per 1 februari of 1 april 2019 en doet een bachelor- of masterstudie onderwijskunde op WO-niveau.
Wat bieden wij?
Deze stage biedt je de mogelijkheid om je onderwijskundige onderzoeks- en adviesvaardigheden te versterken en daarnaast kennis en inzicht te krijgen in de crisisorganisatie binnen de Veiligheidsregio. Je gaat aan de slag in een dynamische werkomgeving waarbij je kennis maakt met diverse doelgroepen, waaronder de bestuurlijke organisatie. Daarnaast leer je zowel zelfstandig als in teamverband te werken.
Je krijgt een stagevergoeding. De stagevergoeding is afhankelijk van je leeftijd.
Informatie en contactgegevens
Heb je interesse en wil je meer informatie over de stage neem dan contact op met Anne-Ciska Cuiper (a.cuiper@brandweeraa.nl) of Rutger Visser (r.visser@brandweeraa.nl).
Spreekt deze stage je aan? Stuur dan een motivatiebrief en je cv naar stages@brandweeraa.nl. Reageren kan tot 16 januari.
In de week van 21 januari gaan de gesprekken plaatsvinden.