Brunekreef valt dubbel in de prijzen

Aanstaande zondag, 9 september ontvangt Brunekreef in Mexico City de John Goldsmith Award van de International Society of Environmental Epidemiology, de belangrijkste internationale beroepsvereniging op het gebied van milieu-epidemiologie. Hij krijgt de prijs vanwege zijn bijzondere verdiensten op het gebied van milieu en gezondheid.

Over nog geen week ontvangt Brunekreef in Stockholm de European Lung Foundation Award van de gelijknamige organisatie, omdat hij zich onder andere heeft beziggehouden met het vertalen van onderzoeksresultaten naar milieunormen. Op die manier kan de bescherming van de volksgezondheid wettelijk worden geregeld.

Het instituut voor risicoberekening waaraan Brunekreef is verbonden, is een interfacultair onderzoekinstituut van de faculteiten Diergeneeskunde, Geneeskunde, Farmaceutische Wetenschappen en Biologie. Ook wordt het instituut ondersteund door het RIVM in Bilthoven en door TNO in Zeist.

AH

Meer informatie: www.iras.uu.nl