CDA wint bij HU-studenten

Een linkse meerderheid zit er niet in: PvdA (14 procent), SP (15 procent) en GroenLinks (5 procent) komen samen niet verder dan eenderde van de studenten-stemmen, meldt de redactie van Trajectum op haar website. Ook de huidige coalitie van CDA (18 procent) en VVD (10 procent) heeft met iets meer dan een kwart het nakijken. Het regeringspluche is ook al niet weggelegd voor de combinatie CDA en PvdA; die stokt eveneens bij eenderde procent.

Trajectum heeft 600 studenten ondervraagd. Rechtse partijen zoals EeNL, de Partij voor de Vrijheid, de Partij voor de Dieren en de SGP zijn bij de HU-studenten nauwelijks in trek. Het ziet er naar uit dat de zwevende kiezers de dienst gaan uitmaken: bijna dertig procent van de HU-studenten weet nog niet op wie te stemmen.

AH