College haalt tijdsdruk van invoering bama

Met zijn namens het college van bestuur gedane toezeggingreageert Vermeulen op de brandbrief die twaalf onderwijsdirecteurenuit de beta-hoek het college vorige week stuurden. In die briefprotesteren zij tegen een aantal door het college gemaakte keuzes.Ook vrezen zij dat de overhaaste invoering van bama gegeven debeschikbare menskracht tot een onwerkbare situatie zal leiden. Inde faculteit Aardwetenschappen bijvoorbeeld lopen nu al vierverschillende cohorten studenten rond, aldus opleidingsdirecteurChris Spiers. "De beta's zijn de laatste jaren geconfronteerd metverandering op verandering en als daar nu ook nog eens een snelleinvoering van bachelor-master overheen zou komen, betekent dat zo'nextra stucturele last dat die in feite uit onderzoekscapaciteitwordt betaald. En nog erger veel van het eerder gedane werk zaldoor de nieuwe plannen weggooid moeten worden zonder garantie vaneen verbetering in kwaliteit."

In zijn reactie zegt Vermeulen verbaasd te zijn over de kritiek,omdat juist op verzoek van de beta's de invoering van bama al wasuitgesteld naar 2004. "Maar als men dat nog steeds te snel vindt,zullen wij daar echt geen halszaak van maken", aldus Vermeulen. "Ikheb liever dat de zaak goed en met volle medewerking in 2006 wordtingevoerd dan met forse tegenzin in 2002.

EH