Dag van de Architectuur in De Uithof

Het thema is landelijk; een hotel, een café, een wereldreis; het zijn allemaal voorbeelden van ‘tijdelijk verblijf’. In Utrecht is dit thema door de organisatie — architectuurcentrum Aorta — ingevuld met de universiteit. Want ook een studieverblijf is tijdelijk, of het bewonen van studentenkamers.

Studentenhuisvesting, bibliotheken en faculteiten zijn dus voorbeelden van tijdelijke verblijven. De Uithof met zijn architectonisch bijzondere gebouwen en zijn 28.000 studenten is de perfecte plek om dit te laten zien.

Tussen 10.00 en 17.00 kunnen bezoeker The Basket, de UB, De Bisschoppen, La Capanne, het Hijmans van de Berghgebouw, de Cambridge-studentenwoningen en De Kikker bezichtigen.

Op het Kromhoutterrein geeft ‘stedebouwkundig supervisor van de UU’ Art Zaaijer een rondleiding, en in Aorta (Achter de Dom 14) is de tentoonstelling Utrecht Studentenstad te bezichtigen. Vanaf half twee kunnen kinderen hier hun eigen spacebox maken, naar voorbeeld van La Capanne.

AH

Meer weten? Ga naar www.dagvandearchitectuurutrecht.nl