' Deze moet je gezien hebben!'

EO Helpdesk – Helemaal de weg kwijt

Van wie: UGV, Geologie, Roeland Nieboer:

Wat:EO Helpdesk wordt gebeld door een trippende jongeman.

Waarom:“Wij kunnen hier heel hard om lachen, het filmpje is de hele vereniging afgegaan. Het contrast tussen EO’ers en die spacendebeller die het programma in een keer ownt is schitterend. Hij mag graag in de kroeg worden geciteerd.”

Woodie Bouma

Perikles, Bestuurskunde, Evert Schot

Wat: Prikkelend promotiefilmpje van een bekende skiër.

Waarom:“Iedereen die met ons op wintersport gaat, wordt hier helemaal mee dood gegooid. Het enthousiasmeert en ziet er heel mooi uit. Het liedje is inmiddels gebombardeerd tot lijflied van de wintersport trip.”

Mama Appelsap

Van wie:U.P.S.V. “Unitas Pharmaceuticorum”, Farmacie, Pauline Bollen

Wat: Bekende hits, fonetisch vertaald in het Nederlands, krijgen zo wel een heel andere boodschap.

Waarom: “Deze moet je gezien hebben! Als je eenmaal de alternatieve tekst in je hoofd hebt, dan kun je nooit meer de normale versie horen. Je blijft er aan denken!”

Route 168 Landslide in Japan

Van wie:Drift, Aardwetenschappen, Tiuri Konijnendijk

Wat:Bijzondere aardverschuiving in Japan waarbij de bomen keurig rechtop blijven staan.

Waarom:“Je wordt er tijdens colleges meerdere malen mee doodgegooid, maar we hebben het filmpje ook talloze keren in onze vrije tijd gezien. Als je wil weten hoe het kan: het vlak waarlangs de boel naar beneden sodemietert is dieper dan de wortels van de bomen. Vandaar dat ze zo lang rechtop blijven staan.”

Why must I cry accapella

Van wie: ECU ’92, Economie, Rens Dautzenberg

Wat: Huis, tuin & keuken R&B zanger.

Waarom:“Het is een schandalig slechte clip van een man die zichzelf veel te serieus neemt en zichzelf ook nog eens in misplaatste omgevingen zet om een ‘mooie’ video te kunnen schieten. Het geeft enigszins een plaatsvervangend schaamtegevoel, maar we komen vooral niet meer bij!”

Der Untergang Bedrijfsuitje

Van wie: JSVU, Recht, Christine Smit

Wat: Hitler is het niet eens met de keuze van het recreatieve bedrijfsuitje.

Waarom: “We hebben hem meer dan 30 keer gezien! De voice overs zitten heel goed in elkaar, maar het is vooral zó droog. Zeker wanneer Hitler als een verongelijkt kind zegt: ‘Ik wil bowlen. Ik wil godverdomme bowlen’!”