Diesweek van studentenvereniging USR van start

Maandagavond vond de opening plaats van de Diesweek vanstudentenvereniging Unitas Studiosorum Rheno-Traiectina (USR). Ditgebeurde met een rede van de praeses van de Diescommissie en deRector van USR in het Academiegebouw. Daarna volgende eenfakkeltocht - waarvan de opkomst wat tegenviel - naar de societeitvan USR op Lukas Bolwerk. Hier werd de gevel onthuld van hetcompleet versierde en opgetuigde pand. Het thema van deUSR-feestweek is "Dies Finalis", oftewel oud & nieuw. Zodoendeis de sociëteit geheel versierd in futuristische stijl. Ook iser een kamer ingericht als ware het 1911, het jaar waarin USR isopgericht. De Diesweek wordt afgesloten met de traditionele oud& nieuwavond voor de vereniging op vrijdag 21 november, en hetgala op zaterdag.

[Bijschrift bij een foto]