Logo De Nieuwe Utrechtse School

Publieksdialogen De Nieuwe Utrechtse School in Samenwerking met Studentinitiatieven JOTE en Van Hier Naar […]

Nieuwe perspectieven op ziekte en gezondheid

De Nieuwe Utrechtse School is de samenwerking aangegaan met de studenteninitiatieven Journal of Trial & Error (JOTE) en Van Hier Naar […]. Met trots presenteren wij onze nieuwe reeks publieksdialogen, Nieuwe perspectieven op ziekte en gezondheid.

De publieksdialogen:

Dinsdag 22 november 19:00 – 21:00, Eerlijke kansen op gezondheid?

Waar: Collegezaal Rood, Marinus Ruppertgebouw.

Sprekers: Dr. Robert Vonk, Eugenie Mac-nack, Dr. Marielle Jambroes en Dr. Beatrijs Haverkamp. Inhoud: Oorzaken van de gezondheidskloof en mogelijke oplossingen – eigen verantwoordelijkheid of sociale en maatschappelijk verantwoordelijkheid?

Dinsdag 13 december 19:00 – 21:00, Overheid of vrije markt: Wie dottert het zorginfarct?

Waar: n.t.b.

Dinsdag 17 januari 19:00 – 21:00, Kan je nog gezonde keuzes maken?

Waar: n.t.b.

Maandag 30 januari 19:00 – 21:00, Ruimte voor Fouten: Vallen en opstaan in kunst, onderwijs, onderzoek en zorg

Waar: n.t.b.

Woensdag 1 februari 19:30 – 21:30, Verhalen van kwetsbaarheid en kracht: Hoe geef je als kind ziekte een plek?

Waar: Wilhelmina Kinderziekenhuis