Qdesk zorgt voor snel antwoord

Het aantal vragen is de laatste tijd zo stormachtig gegroeid, dat de kwaliteit van de dienstverlening in gevaar dreigde te komen: studenten moesten soms te lang wachten op een antwoord. In 2001 werden er 61.000 vragen over studie en studentleven gesteld bij het Studenten Service Centrum, in 2002 waren dit er al 66.000 en vorig jaar zelfs 76.600. Het aantal emails van buitenlandse studenten is in 2003 in de piekperiode zelfs met 250 procent gestegen.

Een groot deel van die vragen is onder te brengen onder de noemer FAQ (frequently asked questions), en derhalve gestandaardiseerd te beantwoorden. Qdesk is 24 uur per dag en 7 dagen per week bereikbaar. Een student kan het antwoord op zijn vraag zelf zoeken via een menu of via het intikken van een vraag of een trefwoord. Heeft Qdesk het antwoord niet, dan zorgt het Studenten Service Centrum ervoor dat de vraag binnen drie werkdagen alsnog persoonlijk beantwoord wordt. Qdesk is tweetalig, dus ook buitenlandse studenten kunnen er gebruik van maken.

Vanaf begin april is Qdesk rechtstreeks te bereiken via http://qdesk.uu.nl of via de studentenportal, www.myuu.nl