Schwung winnaar van Studenten Band Wedstrijd

De wedstrijd werd georganiseerd in het kader van Uit in De Uithof, wat een samenwerkingsverband van Olympos en Parnassos is. Ruim 150 man publiek zag de drie deelnemende studentenbands Schwung, Jams en The Ballistics hun uiterste best doen. “De bands kregen allemaal veertig minuten speeltijd. Daarna gaf de driekoppige jury, bestaande uit drie muzikanten, hun oordeel. Het niveau van de bands lag hoog, hoger dan ik had verwacht”, aldus organisator en bedrijfsleider van Olympos Niek van der Vechte. De bands speelden allemaal covers, dat was ook een criterium voor deelname.

Of het nu een jaarlijks terugkerende wedstrijd wordt is nog niet bekend. Van der Vechte hoopt van wel. “Misschien kunnen we nu ook denken aan andere wedstrijden zoals bijvoorbeeld cabaretwedstrijden.”

MV