SSH naar de rechter na weer een gooi-incident

Tijdens een huisfeest van drie huurders begin deze maand werden diverse goederen zoals deurmatten, glazen, flesjes en zelfs een schemerlamp vanaf de dertiende verdieping naar beneden gegooid. “Dat gooien levert levensgevaarlijke situaties op”, stelt SSH Utrecht in een verklaring. Het strenge beleid van SSH om het gooien een halt toe te roepen heeft onvoldoende opgeleverd. SSH wil nu dat via de rechter het huurcontract van de betrokken bewoners — de drie huurders die het feest gaven — wordt ontbonden.

Het afgelopen jaar waren er regelmatig soortgelijke incidenten met knikkers, deurmatten en bierflesjes aan de hand, waarbij de SSH duidelijk heeft aangegeven wat de consequentie van dit gedrag zou zijn: het uitzetten van de betrokken huurders. Nu de SSH door de politie is ingelicht over de overlast die het huisfeestje bezorgd heeft en er getuigen zijn die hebben gezien dat er spullen naar beneden zijn gegooid, waagt de studentenhuisvester de stap naar de rechter.

AH