Studenten blijven zitten in tijdelijke woning

Studente Politicologie Judith Malotaux betrok vorig jaar haar woning. De SSH garandeerde vervangende woonruimte en een opzegtermijn van twee maanden, maar kon niet zeggen wanneer zij haar huis moest verlaten.

Malotaux: "Ik word al een jaar van het kastje naar de muur gestuurd als ik vragen stel over mijn contract. Pas als de rechter zegt dat de SSH in haar gelijk staat, ga ik hier weg."

Woordvoerster Joske Mosselmans van de SSH reageert: "De SSH heeft op tijd de huur opgezegd en het contract is rechterlijk getoetst, dus een rechtzaak zien we met vertrouwen tegemoet."

Inmiddels heeft de SSH de studenten aangeboden om tot 3 januari te mogen blijven zitten. Als de studenten niet akkoord gaan, zal de SSH een kort geding aanspannen en een boete van 100 euro per dag opleggen.

Judith: "De druk van de SSH wordt sommigen te veel en ook ik ga twijfelen, maar zolang de sloop niet daadwerkelijk begint, verlaat ik geen goede woning. Onze advocaat ziet ook mogelijkheden voor ons."

IK