Uitbreiding Utrechts nachtnet op donderdag

Met de uitbreiding van het nachtnet is door de Bestuurs Regio Utrecht (de BRU) en busmaatschappij GVU/Connexxion aan de grote wens en lobby van USF Studentenbelangen tegemoet gekomen om een groter deel van Utrecht te ontsluiten voor het nachtnet. Met de nieuwe lijnen 408 en 410 zijn Lunetten en Overvecht ook op donderdagnacht met het openbaar vervoer bereikbaar.

Bus 408 rijdt vanuit Zeist via de Utrechtse Stadsschouwburg, de Dichtersbuurt en het Tolsteegplantsoen naar Lunetten waar er drie halteplaatsen zijn. Van daaruit rijdt de bus terug naar het Tolsteegplantsoen.

Bus 410 vertrekt van het Tolsteegplantsoen, via de Dichtersbuurt en de schouwburg naar station Overvecht , doet enkele dreven in Overvecht aan om vervolgens via de Draaiweg naar het Centraal Station te rijden.

De bussen rijden elk vier keer hun route en vertrekken om het uur. De nachtbussen rijden tussen half twee en vijf uur ’s ochtends. Vooralsnog alleen op de donderdag. De routes zijn door de busmaatschappij bepaalt naar aanleiding van opgevraagde postcodes van studenten aan de Universiteit Utrecht. Het gevolg is dat een aantal grote studentencomplexen bediend worden door de nachtlijnen. GK