Heel Nederland is uitgenodigd om op 6 mei de natuurkunde in te duiken tijdens een gloednieuw evenement: De Utrecht Physics Challenge.

Onder het thema ‘Physics for the Future’ verdiept een breed publiek zich in alle facetten van de natuurkunde. Hoe staat het met de ontwikkeling van de kwantumcomputer?

Komen er Marskolonies? En hoe snel gaan die klimaatveranderingen eigenlijk? Zowel jong en oud als leek en expert zijn van harte welkom om antwoord te vinden op al hun vragen en elkaar te ontmoeten tijdens deze bijzondere dag.

Het evenement wordt georganiseerd door het Departement Natuurkunde van de Universiteit Utrecht en studievereniging A-Eskwadraat, de vereniging die enkele jaren geleden Stephen Hawking naar Utrecht haalde.