Utrecht Summer School groeit opnieuw

Het succes van Utrecht Summer School kan deels worden verklaard vanuit de samenwerking met buitenlandse universiteiten. Zo kunnen studenten een cursus kunstgeschiedenis volgen die op drie locaties plaatsvindt: twee weken in Berlijn, twee weken in Florence en twee weken in Utrecht. “Deze internationale combinatiecursussen zullen we in de toekomst steeds vaker zien. Het biedt studenten van buiten Europa een uitgelezen mogelijkheid om in één zomer het continent te verkennen”, aldus directeur Jeroen Torenbeek.

Bijkomend voordeel van deze lange cursussen is het aantal credits (studiepunten) dat ermee verdiend kan worden. Torenbeek: “Het aantal ECTS-credits kan aardig oplopen, doordat studenten fulltime studeren. Een zesweekse cursus van 10 credits is geen uitzondering. Dat staat ongeveer gelijk aan het aantal punten dat verdiend wordt met een vak gedurende een volledig regulier semester.”

Utrecht Summer School is een samenwerking tussen de Universiteit Utrecht, de Hogeschool Utrecht en de Hogeschool voor de Kunsten Utrecht. In juli en augustus worden ruim 90 cursussen aangeboden, variërend in lengte van 1 tot 6 weken. Actuele thema’s zoals de Europese verkiezingen, klimaatverandering en de situatie in Iran komen in de cursussen aan bod.

(Bron: Perscommunicatie UU)

Voor meer informatie en een overzicht van alle cursussen, zie: www.utrechtsummerschool.nl.